Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Σάββατο 4 Απριλίου 2015 - 6η μέρα

"Καλημέρα απο την ηλιόλουστη Πόλη. Ξεκινάμε με πιο χαλαρό πρόγραμμα στις 9:00 π.μ.
Θα επισκεφτούμε το Μπαλουκλί με τους Τάφους των Πατριαρχών,

Τάφος Πατριάρχη Άνθιμου Ζ

Η Ζωοδόχος Πηγή στο Μπαλουκλί

Τάφος Πατριάρχη Ιωακείμ Ο Β

θα συνεχίσουμε με τη Μονή της Χώρας προς και την Παμμακάριστος για να καταλήξουμε στην περιοχή Ορτακιόϊ...".

Η Μονή της Χώρας - Τρούλος

Η Μονή της Χώρας
Η Πύλη Ανδριανουπόλεως
"Ξεκινήσαμε την υπέροχη, ηλιόλουστη  έκτη μέρα μας από την Μονή του Παντοκράτορος,μοναδική εκκλησία με τρία ιερά,  που στα χρόνια της ακμής της αριθμούσε 700 μοναχούς και ήταν η πρώτη που είχε νοσοκομείο, πτωχοκομείο, ίδρυμα για κακοποιημένες γυναίκες.
Στον δρόμο για την Μονή της Χώρας περάσαμε κάτω από το Υδραγωγείο του Ουάλλη με τις μοναδικές καμάρες, που έφερνε το νερό στην Πόλη από το δάσος του Βελιγραδίου. Στην Μονή μας καθήλωσαν τα μοναδικά ψηφιδωτά, κάποια από αυτά κατεστραμμένα και λεηλατημένα,με απεικονίσεις από τη ζωή της Θεοτόκου και του Χριστού. Στον πρόναο το μοναδικό ψηφιδωτό που αναπαριστά τον Χριστό  Παντοκράτορα μας έκοψε την ανάσα. Η ηρεμία στο πρόσωπο του και το βλέμμα του που μας ακολουθούσε μας δείχνει πόσο πιο μπροστά ήταν οι βυζαντινοί τεχνίτες απο τους καλλιτέχνες της Αναγέννησης.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο Μπαλουκλί,εκεί όπου ακόμα κτυπά η καρδιά της Πόλης, με το ελληνικό νοσοκομείο και το γηροκομείο της. Κόσμημα μοναδικό ο ναός της Ζωοδόχου Πηγής, εκεί που όταν έφτασε το μήνυμα οτι η Πόλη έπεσε, ο καλόγερος είπε πως θα το πιστέψει μόνο αν τα μισοτηγανισμένα ψάρια του ξαναπέσουν στο νερό. Ιδιαίτερα επιβλητικό και το κοιμητήριο των Πατριαρχών που βρίσκεται στον αύλειο χώρο της.
Ακολούθησε η βόλτα μας στο Τέμενος Μετζιντιέ που βρίσκεται κάτω από την πρώτη γέφυρα στην περιοχή του Ορτακιόϊ. Γευτήκαμε τη μοναδική γεμιστή πατάτα και βάφλες με φρούτα. Τα παιδιά έκαναν τα τελευταία ψώνια τους και αγοράσαν στεφανάκια , σήμα κατατεθέν για τα κορίτσια της Πόλης.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο επειδή το πρόγραμμα μας ήταν πιο χαλαρό και στη συνέχεια οι συνοδοί με ορισμένα από τα παιδιά επισκέφτηκαν την Αγία Τριάδα - σε απόσταση αναπνοής από το ξενοδοχείο μας - τον  Άγιο Αντώνιο της Πάντοβα - καθολική εκκλησία - έκαναν  τα ψώνια τους από το Hard Rock Cafe και  καταλήξανε  στον Πύργο του Γαλατά με τη μοναδική θέα.
Περάσαμε την Γέφυρα  με τα εκατοντάδες καλάμια ψαρέματος και τα αμέτρητα μαγαζάκια που πουλάνε ψάρια ( Μπαλίκ). Η επιστροφή με προορισμό την πλατεία Ταξίμ έγινε με το λεωφορείο της γραμμής.
Το βράδυ μετά το φαγητό γευτήκαμε όλοι το μοναδικό  προφιτερόλ στο Inci και αποχαιρετήσαμε τον φιλόλογο κ. Γιάννη  Γιγουρτσή από τη Μεγάλη του Γένους Σχολή και του υποσχεθήκαμε ότι σύντομα θα ξαναβρεθούμε.....
Καλό βράδυ σε όλους και καλή αντάμωση!!!!!"